پارلمان جهادی وزیران مجاهد را رد کرد
میهن فدا  --- محشور                                                            میهن فدا --- محشور

 

 

 

                                                         

                                                                                                      

سخن  روز                            

                                 مردم چشم براه نیروهای مترقی و دموکرات هستند  

 

پیش از به قدرت رسیدن مجاهدین (۱۳۷۱ خورشیدی ) پیش بینی داهیانه ی از جانب رهبری جمهوری افغانستان صورت گرفته و پیوسته بران تاکید میشد که گروپ های باهم دشمن مجاهدین هرگز توانایی اداره ی کشور را نداشته ونه  خواهند داشت ، وگر دعوت شوند که از پشاور به کابل آمده قدرت را تسلیم شوند در طول راه یکدیگر را محو و نابود خواهند کرد . اولین نماد  کینه توزی بین المجاهدین جنگ ویرانگر تابستان سال ۱۳۷۱ بود که طی آن کابل آباد و زیبا به ویرانه تبد یل  شد و بیشتر از شصت هزار انسان بیگناه و امید وار به زندگی, در راکت  پرانی ها وجنگ های قدرت طلبی ، جانهای شانرا از دست دادند . که این رخداد خونبار، مهر تایید ی بودمبنی به دقیق بودن آن پیشبینی .

دوام  وژرف شدن دشمنی های بین المجاهدین را امروزه هرانسان این وطن ناظر وشاهد است . ولی جریان رای دهی پارلمان  به کابینه ی پیشنهادی رییس جمهورنه تنها از دوام آن نفاق خبر میدهد بلکه نتایج این رای دهی به روشنی نمایانگر

 دست رد  مردم افغانستان به سینه ی نه تنها مجاهدین که همه نیرو های واپس گرا  ، متحجر  و تاریخ زده میباشد .

نتایج رأی دهی دوازدهم جدی  ۱۳۸۸ خورشیدی

 ( دوم جنوری سال ۲۰۱۰ ترسایی ( نشان میدهد : آن نمایند گانیکه مجاهد حرفه یی نبوده و( بروی زمانه ) و از روی مجبوریت سر تایید به مجاهدین حرفه یی شور میدادند ، اینک که پرسش منافع وطن ومردم مطرح است وشکل رأی دهی هم  سری میباشد ، اکثریت شان به وزرای تکنو کرات وغیر مجاهد رأی دادند . اسمعیل خانیکه خود را پیشوا و امیر و  قاید میگوید و با آن سر پوش نیمه چهل تار و نیمه دستار و جان پوش کفن مانند ، و آن انور الحق احدی که مجاهد نما و داماد مجاهد است ، هرگز انتظار این نتایج نبودند .

مجاهدین را علاوه ازآنکه قدرت طلبی ،انحصار طلبی وخود خواهی ازهم پاشیده است اختلافات اتنیکی ، زبانی ،مذهبی ومحلی نیز علت های انشایی دیگر این نفاق و پاشیدگی میباشد . از همان سبب، در پارلمانی که بالاتر از نود در صد آنرا  مجاهدین تشکیل میدهد ،  وزیر مجاهد نمیتواند که پنجاویک در صد آرا را بدست بیاورد . همین حقیقت ملموس و روشن ، یکی از علت های عمده ی ناکامی دولت کرزی را که در معامله گری و متکی بر مجاهدین است، نیز  تشکیل میدهد .  این ناکامی تا زمانیکه یک  دولت سیکولار و تکنوکراتی که اتکایش مردم باشد ، بمیان نیاید ادامه خواهد داشت. 

 واقعیت اینست که مردم شریف کشور از کنش ها ی ضد مردمی و ضد وطنی مجاهدین به ستوه رسیده و چشم براه  نیروی های مترقی ، دموکرات ،وطنپرست و خدمت گزار مردم هستند ، که سوگمندانه این نیرو ها که با لقوه به فراوانی وجود دارند ،ولی با الفعل نسبت تشتت وپراگند گی و نفاق، یکدست و متحد  نبوده واین خواست بر حق مردم را تا بحال برآورده نتوانسته اند . ولی این نیرو ها باید بدانند که اگر هرچه زودتر نجنبند و دست  به کار نشوند باز دیر خواهد شد .نه تنها  دیر خواهد شد بلکه تا ریخ ومردم همان طوریکه بر مجاهد و مجاهد نما قضاوت کردند قضاوت همانند بر اینها نیز خواهند کرد . بدون یک فرهنگ والا وروشفکرانه ، توأم با کذشت و هوشیاری و دوری از خود خواهی های بی نتیجه و بی ثمر ، نمیتوان با هم کنار آمد و  به این هدف والا یعنی جلب اعتماد مردم رسید . 

اینرا مردم از  ازفرزندان چیز فهم ،روشن فکر و فرزانه ی شان  میخواهند  واین خواست ، حق بر حق شان است .


January 3rd, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات